Uppgradera och bli din egen elexpert

Ladda ner vår app – elexperten som lär dig allt om din elanvändning direkt i fickan.

Ladda ner appen

Få en överblick över din elanvändning

Planera din elanvändning för att minimera kostnaden

Förutspå kostnaden och hur du kan påverka den

Flera smarta funktioner för att hålla koll

  • Överblick över din elanvändning
    • Se när dina effekttoppar infaller
    • Följ din energianvändning
    • Koll på när spotpriset är som lägst
  • Analysera in i minsta detalj
    • Jämför dag för dag, månad för månad, år för år
    • Förutspår din elanvändning och elnätskostnad
  • app
  • appen
  • Håll koll på din elnätskostnad
    • Sammanställning månad för månad
    • Se effekten av din egen energiomställning i kronor
    • Betala direkt eller schemalägg din betalning enkelt i appen
  • Senaste nytt och våra bästa tips
    • Energirådgivning direkt i appen
    • Inspirerande råd om hur du tar nästa steg i energiomställningen
    • Insikt om vad som händer just nu

Vad säger användarna?

Ladda ner appen

Frågor och svar

Du loggar in i appen genom att använda BankID, om det inte är du som står på elnätsavtalet behöver personen som står på avtalet först ha använt tjänsten Familjedelning för att du ska kunna logga in. På denna sida hittar du mer information om appen och alla funktioner.

Om du har BankID på en annan enhet väljer du "BankID på annan enhet" vid inloggning. Scanna QR-koden med BankID på den enhet du har den installerad och signera inloggningen.

Om du inte har BankID hänvisar vi till att använda Mina sidor på webben där kan du skapa ett användarkonto och logga in med hjälp av användarnamn och lösenord. Observera att det endast är personen som står på avtalet som kan skapa ett konto.

Om du vill att någon annan än den som står på elnätsavtalet ska kunna logga in i appen, för att till exempel kunna se elanvändningen, kan du använda dig av det vi kallar Familjedelning. Funktionen finns i appen med under "Mer" och "Familjedelning".

Klicka på "Dela konto" och fyll i uppgifterna, du behöver ha tillgång till personens namn, e-postadress och personnummer. Personen du lagt till får ett mejl från oss på Ellevio med länk till AppStore och Google Play för nedladdning av appen.

Notera att personen behöver ha tillgång till BankID på samma enhet som appen används för att kunna logga in.

Funktionen Familjedelning finns bara i appen, denna funktion finns inte på Mina sidor.

Ja, det kan du göra. Vi har något som vi kallar Familjedelning. För att få tillgång till denna funktion så behöver den som står på elnätsavtalet ha tillgång till ditt namn, mejladress och personnummer.

Funktionen finns i appen under "Mer" och "Familjedelning" Be den som står på elnätsavtalet att klicka på "Dela konto" och fylla i uppgifterna. Du får då ett mejl från Ellevio med länk till AppStore och Google Play för nedladdning av appen och du loggar sedan in med ditt BankID.

Funktionen Familjedelning finns endast i appen, denna funktion finns inte på Mina sidor.

Om du har avtal för flera anläggningar hittar du dem i den dropdown meny som finns högst uppe till vänster i hemvyn, där väljer du vilken anläggning du vill titta på.

Du kan endast se de avtal du står för när du är inloggad i appen. Om det är någon annan person som står på avtalet för till exempel fritidshuset behöver den personen använda funktionen Familjedelning för att du ska kunna se det avtalet. Funktionen finns i appen under "Mer" och "Familjedelning".

Gå in på Mina hem i appen, under Notifikationer kan du själv välja vilka notiser du önskar få.

Ellevios app finns både för iOS och Android. Appen stödjer iOS version 13.0 och senare, för Android stödjs version 5.0 och senare men vi rekommenderar version 10.0 och senare.

Du kan radera ditt användarkonto direkt inne i appen genom att gå till "Mer", "Om appen", "Ta bort appkonto". Därefter kan du avinstallera appen och efter några dagar kommer ditt konto vara raderat.

Om du redan har avinstallerat appen kan du istället skicka ett mejl till radera_app-konto@ellevio.se med namn, kundnummer samt information om att du vill radera ditt konto. Notera att det kan ta några dagar innan användarkontot är raderat.

Att radera användarkontot påverkar inte ditt elnätsavtal med Ellevio.

Tänk på att om du vid ett senare tillfälle testar att logga in i Ellevios app igen så skapas ett nytt användarkonto.